Prasanna Thakur:
Now a days Pune’s big problem of public transport, which is manage by PMPML, is shortage of number of buses available to passengers. So PMPML decided to purchase buses to add to the existing fleet.
The decision of purchasing the buses is to be taken by PMPML. Now PMPML decided to purchase buses having door on both side but the PMC which is directly elected body of Pune citizen, objected to this idea it is really a confusion, why buses having door on both sides are required It having door on both side are required. It appears a whimsical idea. as a present buses having door on one side never felt any problem. Because of having door on both sides so yet nobody has explained the benefit of having doors on two sides with a convincing explaination. It is doubtful CIRT who had studied the Pune traffic problems perticularly public transport has recommended this idea.But Pune mayor has supported this idea and the standing committee has opposed this concept and announced that PMC may go in purchase of buses with doors on one side only.
As a matter of fact the passengers’ opinion should have been taken into consideration because ultimately they are the users of buses.With this the main issue of increasing the fleet of buses is unnecessarily getting sidelined which is very much regrettable.
Sunday, April 11, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
समजत नाही पुणेकरांना हे.. पीएमपीएल सर्वसामान्यांच्या हिताचा विचार करत आहे.. सध्या एका बाजूला दार आहे.. त्यालाच सगळे लोंबकळतात.. त्यामुळे बस बघा, एका बाजूला झुकलेली असते.. त्यामुळे अपघाताचा धोका वाढतो... दोन्ही बाजूंना दारं केली की लोक दोन्ही दारांना लोंबकळतील आणि बसचा ब्यालन्स राहील.. हॅट.. कळतच नै लोकांना.. त्रिवार निषेध..
ReplyDeletethe decision is foolish one.it is the misuse of public money.
ReplyDeleteaccording to my information no single busstop inb pune or pmc has the infrastructure required for the buses having dors on both the sides.
every aware citizen should protest this decision
प्रसन्ना, चांगला विषय सुरू केला आहेस. गौरवची तिरकस मताची पिंक भन्नाटच. व्हॉट इज द पॉइंट, हे त्याने विचारले नाही, ते बरे झाले.
ReplyDeleteप्रसादच्या म्हणण्याशी मी सहमत आहे. दोन बाजूंना दारे झाल्यावर प्रवासी काय तऱ्हेने बसमध्ये चढतील, उतरतील, याची कल्पनाच करवत नाही. बसगाड्यांची संख्या वाढविणे, जास्त गर्दीच्या मार्गांवर आणि गर्दीच्या वेळी अधिक बस रस्त्यांवर उतरवणं आणि कार्यक्षमतेनं बससेवा चालवणं हे यावरचे उत्तर आहे.
hi, this is Reshma.
ReplyDeletedon dar asnari bus mhanje punekaranchya gairsoiwarcha upay nasun governmentchya 'khishyachi' soy aahe. aaplyakadil kuthlich yojna jantecya hitasathi nasate. tyamule yojnankadun kinwa sarkarkadun asha apeksha thewne hi jantechi chukch ahe. Ya yojnanna 'khisebharu yojna' asech naw dyayla hawe.
http://panduranade2011.blogspot.com
ReplyDelete^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ReplyDeleteजागा चुकली देवा... हा व्येगळा विषय आहे..
देव काय, केव्हाही कुठूनही प्रकट होऊ शकतो, तसा पांडुरंग अनेकदा धावा केल्यानंतर इथे आला तरी. पण देवा संवेदनशील विषयांवर लिहून भक्तांना भलत्याच संकटात पाडू नका.
ReplyDeleteपीएमपीचे दुसऱ्या बाजूचे दार बहुदा- देवांसाठीच राखीव असावे. त्याशिवाय का महापौर दृष्टांत झाल्यासारखे अचानक बोलले. देवा, तु्म्हीच सांगा खरे काय ते?